از آنجایی که اتاق نشیمن یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه به‌شمار می‌آید، توجه به طراحی و دکوراسیون آن اهمیت فراوانی دارد.
اشتباهات در چیدمان نشیمن


امروزه با توجه به فضاهای آپارتمانی خانه‌ها، اهمیت دکوراسیون داخلی منزل بیشتر از گذشته شده است. یکی از مهم‌ترین فضاهای داخلی خانه‌ها اتاق نشیمن است. در این مطلب از مجله دلتا به چند نمونه از اشتباهات در چیدمان نشیمن اشاره می‌کنیم.

استفاده از تنها یک چراغ سقفی


چراغ‌ها جو و حالت اتاق را می‌سازند و در روحیه ما نیز تاثیر زیادی دارند. بنابراین تنها یک عدد لوستر سقفی نمی‌تواند برای اتاق نشیمن کافی و مناسب باشد. نور اتاق را با استفاده از چراغ‌های دیواری، سقفی، مطالعه و… فراهم کنید.

اشتباهات در چیدمان نشیمن

اندازه فرش‌ها


فرش‌های کوچک باعث ایجاد عدم تعادل در سالن می‌شوند. بنابراین باید فرش مناسبی برای اتاق نشیمن انتخاب کنید. فرش‌های بزرگ فضای سالن را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

مکان نامناسب تلویزیون


بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در دکور خانه شما دیوار خالی است. تلویزیون را در مقابل پنجره یا نزدیک پنجره قرار ندهید. زیرا هم برای بینایی شما مضر است و هم باعث می‌شود تصاویر را درست و واضح نبینید. فاصله بین تلویزیون و مبل‌ها بستگی به اندازه صفحه تلویزیون دارد.

اشتباهات در چیدمان نشیمن

مبلمان تیره برای سالن‌های سقف کوتاه


اگر در اتاق‌های سقف کوتاه مبلمان تیره بچینید سقف کوتاه‌تر نشان داده می‌شود. پس بهتر است از مبل‌های جمع و جور و رنگ خنثی برای این اتاق‌ها استفاده کنید.

مبلمان قدیمی و از مد افتاده


مبل‌ها نیز مثل لباس‌ها تابع مد هستند. مبل‌های بزرگ و حجیم دسته‌دار مدت‌هاست که از مد افتاده است. اکنون زمان مبل‌های صاف و گوشه‌دار است. البته می‌توانید از مبل سنتی نیز استفاده کنید اما رنگ‌های مدرن را برای آن به‌کار ببرید.

مبلمان قدیمی و از مد افتاده

دست کم گرفتن قدرت کوسن‌ها
کوسن‌ها جو آرامش‌بخشی در سالن ایجاد می‌کنند. هنگام انتخاب کوسن‌ها باید بافت و رنگ آن‌ها با مبل‌هایی که دارید، متناسب باشد. اگر پارچه مبل‌ها مخملی باشد، پارچه‌های کتانی و نخی استفاده نکنید. برای مبل‌های کوچک کوسن‌های کوچک و برای مبل‌های بزرگ از کوسن‌های بزرگ استفاده کنید.

جای درست قاب عکس‌ها
بهترین ارتفاع برای نصب قاب عکس‌ها با فاصله ۱۵۳ سانتیمتر از کف سالن است. اگر تعداد قاب عکس های شما زیاد است به جای این که هر کدام را در یک گوشه از سالن نصب کنید همه آن ها را یک جا در کنار هم قرار دهید.

محل درست قاب عکس‌ها

مبلمان بزرگ
از اشتباهات در چیدمان نشیمن متناسب نبودن اندازه مبل‌ها با اندازه اتاق است. وقتی برای سالن کوچک مبل‌های بزرگ به خصوص کاناپه بزرگ استفاده کنید اندازه اتاق کوچک‌تر نشان داده می‌شود. از کاناپه‌های بزرگ برای اتاق‌های بزرگ استفاده کنید. برای اتاق‌های کوچک یک عدد مبل دو نفره و دو عدد صندلی راحتی قرار دهید.

رومبلی‌های قدیمی
رومبلی‌ها در دکور کل اتاق تاثیر به‌سزایی دارند و می‌توانند اتاق را شیک و مدرن نشان دهند. البته می‌توانید آن‌ها را بر اساس فصل یا روحیات خودتان نیز انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *