علاقه به چیدمان های مختلف در اتاق خواب و سرویس خواب با توجه به بافت جمعیتی و تفاوت های فرهنگی در ایران، بسیار متنوع میباشد. صرفه نظر از تفاوت های فرهنگی، بسیاری نیز علاقمند به چیدمان های سنتی و بعضی دیگر، تمایل به سرویس خواب مدرن دارند. در این مقاله به مقایسه چیدمان سرویس خواب سنتی و مدرن خواهیم پرداخت.

چیدمان سرویس خواب سنتی

علت علاقمندی به چیدمانهای سنتی، به گذشته و روحیات افراد بستگی دارد. این علاقمندی باعث میشود پایه چیدمان سرویس خواب و تخت خواب در این افراد، به صورت سنتی در نظر گرفته شود. اکنون اتاق خواب و سرویس خواب سنتی را بررسی خواهیم کرد. در اتاق خواب با چیدمان سنتی، از عنصر نور به صورت طبیعی استفاده میگردد.

فرم نوردهی در اتاق خواب سنتی به شکل مستقیم و با استفاده از نور خورشید در نظر گرفته میشود. در صورت وجود لوستر نیز، این نوردهی بر روی سرویس خواب و اتاق خواب به صورت مستقیم می باشد. در چیدمان سرویس خواب در روش سنتی، غالبا از چوب طبیعی استفاده میشود.

همچنین جنس انواع مختلف میز تحریر، کمد و میز آرایش نیز از چوب کامل در نظر گرفته میشود. تخت خواب به صورت ترکیبی کامل از چوب طبیعی ساخته میشود. چیدمان اتاق خواب با عنصر چوب بسیار پرکاربرد است.

چیدمان سنتی سرویس خواب

در رنگ سرویس خواب سنتی، بیشتر از رنگ های گرم استفاده میشود. در اینصورت، پوشش مبل داخل اتاق خواب و نوع روتختی با مدل سنتی هماهنگ خواهد شد. استفاده از فرشهای ایرانی با نقوش کهن و همچنین قالیچه های آنتیک و قدیمی ترکمن، بختیاری و عشایر و یا استفاده از گلیم و جاجیم، از نوع پوشش های استفاده شده در این سبک میباشد.

چیدمان سرویس خواب

استفاده از پرده های ساده و حریر، بخش دیگری از اتاق خواب سنتی میباشد. استفاده از رومیزی و صنایع دستی، تابلو و ظروف دست ساز بر روی میز آرایش و پاتختی، کامل کننده سرویس خواب سنتی میباشد. همچنین استفاده از آینه برای میز آرایش به سبک سنتی بسیار مهم و تاثیرگذار میباشد. دیوارهای اتاق خواب را میتوان با نقاشی های سنتی و قابهای قدیمی و استفاده از وسایل قدیمی و عتیقه پوشش داد. حال به بررسی یک اتاق خواب و سرویس خواب مدرن خواهیم پرداخت.

الگوی پایه در یک اتاق خواب مدرن، سادگی و خلوت بودن اتاق خواب است. البته این موضوع همیشگی نیست و بستگی به طراح تخت خواب و سرویس خواب و شکل اتاق خواب نیز دارد. کف اتاق خواب مدرن، غالبا با کف پوش های چوبی براق پوشش داده میشود. بخشی از اتاق خواب با فرش های مدرن و بافت های متنوع طرح دار و جدید، پوشش داده شده و تزیین میگردد. سپس با استفاده از رنگهای مدرن امروزی، پوششی زیبا بر روی دیوار اتاق خواب بوجود آورده میشود.

سرویس خواب مدرن

شکل نور پردازی در این اتاق خواب ها به شکل سایه مانند و با استفاده از نور پردازی غیر مستقیم میباشد. استفاده از آباژور و چراغ مطالعه بر روی میز تحریر و یا میز آرایش، به نحوی مکمل این نور پردازی خواهد بود.

چیدمان سرویس خواب مدرن

استفاده از کمد لباس درب ریلی، یکی از روشهای مناسب چیدمان در خانه های مدرن و کوچک امروزی است. تابلوهای مدرن و نقاشی های معاصر برای اتاق خواب مدرن بسیار مناسب است.

سرویس خواب مدرن

در این اتاق خواب ها از روتختی های مدرن با طرح های امروزی استفاده میشود. پرده ها هماهنگ با سرویس خواب و تخت خواب و از انواع جدید پرده های موجود در بازار استفاده میگردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *