این که طراحی دکوراسیون داخلی در محیط‌ های اداری به درستی انجام شود؛ تاثیر زیادی روی افرادی که در آن محیط فعالیت دارند خواهد گذاشت. به خصوص در شرایطی که فضای کافی در اختیار نداریم، روند طراحی دکوراسیون داری باید به گونه‌ ای باشد که احساس گرفتگی یا کم بودن فضا به کارکنان یا مراجعه کنندگان به یک اداره دست ندهد.

برای این کار باید تک تک قسمت‌ ها و اجزاء دکوراسیون اداری را با دقت بسیار بالایی انتخاب کنیم. در ادامه این مطلب از سایت پیرامید طرح قصد داریم اصول طراحی دکوراسیون اداری کوچک را با هم مورد بررسی قرار دهیم. توجه به مواردی که در ادامه با شما در میان می‌ گذاریم اجازه می‌ دهد تا بتوانید دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر خود را به درستی طراحی کنید و در زمینه خرید بخش‌ های مختلف دکوراسیون انتخاب‌ های هوشمندانه‌ تری داشته باشید.

ز


یکی از اصول طراحی دکوراسیون اداری کوچک، توجه به رنگ استفاده شده در قسمت‌ های مختلف است. در شرایطی که برای محیط اداری خود فضای کافی در اختیار ندارید، باید اول از همه این اصل را در نظر داشته باشید که استفاده از یک رنگ خاص (و به خصوص رنگ‌ های تیره) باعث می‌ شود تا فضای اداره کوچکتر یا گرفته به نظر برسد. از همین رو پیشنهاد می‌ شود که در دکوراسیون فضای اداری از رنگ‌ های متنوع و روشن استفاده کنید. توجه به این روند انتخاب رنگ در زمان انتخاب رنگ دیوار، مبل‌ ها و سایر قسمت‌ ها اهمیت بسیار زیاد دارد. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از تم رنگی مناسب و به کار گیری رنگ‌ های متضاد برای بخش‌ های مختلف نیز باعث می‌ شود تا چشم کارمند ان و مراجعه کنندگان احساس خستگی کمتری داشته باشد.

تم رنگی پیشنهادی برای دکوراسیون داخلی ادارات کوچک


شما می‌ توانید برای رنگ آمیزی دیوار‌ها یا نصب کاغذ دیواری؛ از رنگ‌ های نارنجی، مرجانی و آبی روشن استفاده کنید تا به این صورت فضای اداره روشن و بزرگ به نظر برسد. همینطور در صورتی که قصد نصب کفپوش را دارید، بهتر است سراغ رنگ‌ های روشن بروید که مکمل رنگ دیوارها هستند. استفاده از مبلمان اداری با رنگ تیره در دکوراسیون داخلی باعث می‌ شود تا فضای شما جلوه‌ ای مینیمال و خلوت داشته باشد و علاوه بر این تضاد بوجود آمده در این شرایط می‌ تواند تاثیرات نهایی مطبوعی داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید که تضاد رنگی بین مبلمان و سایت قسمت‌ های دکوراسیون اداری باعث می‌ شود تا فضا منظم و بزرگتر به نظر برسد.

در این میان پیشنهاد می‌ شود که در زمان انتخاب لوازم التحریر، فایل‌ها و… سراغ رنگ‌ های مختلفی بروید که فضایی شاد و پر انرژی را برای شما بوجود می‌ آورند. همچنین این نکته را هیچگاه فراموش نکنید که استفاده از پالت رنگی مناسب برای طراحی دکوراسیون اداری باعث افزایش انرژی و کاهش میزان خستگی کارمندان شما خواهد شد، پس به هیچ عنوان تاثیرات آن را نادیده نگیرید.

توجه به نورپردازی در زمان طراحی دکوراسیون فضای اداری


اولین مورد مهم در این زمینه، استفاده حداکثری از نور طبیعی در محل اداره یا شرکت است. روند طراحی دکوراسیون اداری باید به شکلی باشد که در طول روز نور به تمامی بخش‌ ها برسد. از این رو باید در زمان پارتیشن بندی و مشخص کردن محل کار کارمندان، این بخش‌ ها را نورانی نگه دارید. زمانی که نور کافی در فضای اداری موجود نباشد قطعا کوچکتر و گرفته به نظر میرسد. از سوی دیگر این موضوع باعث کاهش بازده کارمندان آسیب رسیدن به بینایی آنهاست که در نهایت موجب کاهش بازده اداره را در پی خواهد داشت. استفاده از لامپ‌ های هالوژنی در سقف باعث می‌ شود که فضای مورد نظرتان کمی بزرگتر به نظر برسد. از سوی دیگر نورپردازی سه بعدی و با استفاده از لامپ‌ ها و تجهیزات روشنایی با تکنولوژی ال ای دی می‌ تواند علاوه بر اینکه روشنایی مورد نیاز برای فضای مورد نظر شما را تامین می‌ کند، مصرف برق پایین تری داشته باشد و به این صورت صرفه جویی نمایید. از سوی دیگر در بخش‌ هایی از دکوراسیون فضای اداری که نور رسانی به درستی انجام نمی شود میتوانید برای کارمندان خود چراغ مطالعه رومیزی قرار دهید تا اینگونه کمبود نور به وجود آمده جبران شود.

طراحی دکوراسیون فضای اداری کوچک

چگونه مبل مناسب دکوراسیون اداری کوچک را انتخاب کنیم؟
زمانی که قصد انتخاب مبلمان برای محیط اداری کوچک را دارید، باید سراغ محصولات و مبلمان هایی بروید که اندازه بزرگی ندارند و فضای اضافه اشغال نمی کنند. از سوی دیگر نحوه چینش میز و صندلی یا مبلمان باید به شکلی باشد که فضای کمتری اشغال کند و روند تعامل و رفت و آمد کارمندان را ساده سازد. این روزها انواع میز و مبلمان اداری در بازار موجود می‌ باشد که با طراحی خاص خود می‌ توانند فضای بسیار کمتری را اشغال کنند.

همچنین در زمان خرید نیز بهتر است سراغ انواع میز کوتاه بروید که در بخش زیرین آن کشور یا محل قرار گیری فایل وجود دارد. از سوی دیگر صندلی‌ های اداری استفاده شده در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظرتان باید علاوه بر زیبایی، حتما طراحی ارگونومیک و سازگار با کاربرد داشته باشند تا برای انجام کارهای طولانی مدت کارمندانتان دچار خستگی و آزردگی نشوند. البته فراموش نکنید که مبلمان اداری استفاده شده برای مراجعه کنندگان در اداره با شرکت مورد نظرتان نیز باید به گونه‌ ای باشد که راحتی آنها تامین شود.

سبک طراحی دکوراسیون داخلی


سبک استفاده شده برای طراحی دکوراسیون داخلی در ادارات کوچک قطعاً با روش‌ هایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی ادارات بزرگ استفاده می کنیم متفاوت است. بهترین سبک طراحی دکوراسیون اداری در فضای کوچک، انجام طراحی بر اساس پلان باز می‌ باشد که در آن از خطوط صاف و منظم فاده می‌ شود و همین کار باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای مورد نظرتان خواهد شد.

  • نکته کوچکی که در این میان باید به یاد داشته باشید این است که استفاده از آینه در زمان طراحی دکوراسیون داخلی اداره‌ ها با مساحت کوچک باعث می‌ شود تا روند پخش شدن نور در فضا بهتر انجام گردد. همچنین به شکل واضحی به‌کارگیری شیشه و آینه در دیوارها باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا خواهد شد. در ضمن اگر در اداره خود اتاق مدیریت نیز لازم دارید، بهتر است از میز کاری با عرض کم استفاده کنید و به جای اینکه تصمیم بگیرید فضای اتاق مدیریت باشکوه و زیبا به نظر برسد، ظاهری صمیمی به آن بدهید تا در زمان برقراری جلسات رسمی با مشتریان و کارمندان، کمتر به افراد احساس خستگی دست دهد.

دکوراسیون داخلی اداری کوچک

نکات مهم در زمینه طراحی دکوراسیون اداری کوچک
به یاد داشتن نکاتی که در ادامه با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌تواند به شما کمک کند تا بروند آماده سازی دکوراسیون فضای اداری کوچک خود را به شکلی بهتر انجام دهید و از سوی دیگر نتایج بهتری بگیرید.

برای نگهداری وسایل و مدارک مختلف می‌ توانید از کمدهای دیواری استفاده کنید. همچنین برای این کار طبقه‌های یا قفسه‌ های دیواری نیز می‌ توانند گزینه بسیار خوبی باشند که در دکوراسیون داخلی ادارات کوچک کاربرد فراوانی دارند.
در صورتی که قصد استفاده از وسایل تزیینی مختلف مانند تابلو، مجسمه، گلدان و… را دارید؛ بهتر است سراغ وسایل تزیینی با ابعاد کوچک تر بروید که ترکیب بندی در نظر گرفته شده در دکوراسیون اداری به هم نریزد.


به یاد داشته باشید که استفاده از گیاهان و گل های مختلف در ادارات ضروری است و می‌ تواند در زمینه آرامش و افزایش روحیه کارکنان نقش مهمی داشته باشد.
استفاده از چوب در دکوراسیون فضای اداری گزینه مناسبی نیست، اما اگر اصرار به این کار دارید حداقل سراغ چوب‌ های رنگ روشن بروید.
در صورتی که با استفاده از پارتیشن اداری قصد جداسازی بخش‌ های مختلف فضای خود را دارید، بهتر است سراغ پارتیشن‌ های شیشه ای بروید.


اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری را داری بهتر است سراغ کاغذ دیواری‌های رنگ روشن و رسمی بروید که طرح‌ های گلدار یا شلوغ ندارند.
سعی کنید وسایل تکنولوژیکی مختلف مانند رایانه و سایر ابزار مشابه به صورت بی سیم باشند و یا برای سیم کشی آنها از داکت های مخصوص استفاده کنید.
به جای انتخاب بخش های مختلف برای انجام بایگانی، بهتر است این کار را به صورت اینترنتی انجام دهید تا فضای کمتری اشغال شود.


می‌ توانید سوالات خود را در خصوص اصول طراحی دکوراسیون اداری کوچک با متخصصین ما در پیرامید طرح در میان بگذارید و اطلاعاتی که در این زمینه می‌ توانند برای شما مفید باشند را به دست بیاورید. همچنین سایر مقالات منتشر شده در سایت پیرامید طرح میتوانند نکات مفیدی را در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی ادارات در اختیار شما قرار دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *