به هماهنگ‌سازی اجزای داخلی منزل برای بهبود زیبایی و دلنشین شدن فضای خانه و همچنین به بهینه‌سازی فضا به صورت هنرمندانه، طراحی دکوراسیون داخلی خانه می‌گویند. شاید به نظر برسد که دکوراسیون داخل منزل و مدرن کردن فضای داخلی خانه، کاری ساده و سلیقه‌ای است. اما این باور درست نیست.

۱۰ سبک متفاوت برای مدرن کردن فضای داخلی خانه


به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا به هماهنگ‌سازی اجزای داخلی منزل برای بهبود زیبایی و دلنشین شدن فضای خانه و همچنین به بهینه‌سازی فضا به صورت هنرمندانه، طراحی دکوراسیون داخلی خانه می‌گویند. شاید به نظر برسد که دکوراسیون داخل منزل و مدرن کردن فضای داخلی خانه، کاری ساده و سلیقه‌ای است. اما این باور درست نیست. شما با دانستن و رعایت کردن نکاتی بسیار ساده و کم‌هزینه می‌توانید علاوه‌بر زیباسازی خانه، فضایی بهینه، کاربردی‌تر، مدرن، شیک و هماهنگ‌ برای خود ایجاد کنید. در این مقاله برای شما با سلیقه‌ها، ۱۰ فاکتور مهم و کم‌هزینه برای مدرن کردن فضای داخلی خانه راشرح می‌دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

الویت‌بندی طراحی دکوراسیون اتاق‌ها


مهم‌ترین و اولین اقدام قبل از شروع کار طراحی، مشخص کردن سبک طراحی است. باید تمام الویت‌ها و علاقه‌مندی‌های خود و سایر اعضای خانواده را در نظر بگیرید. یعنی ثبات و توافق در سبک طراحی داخلی و خارجی که انتخاب کرده‌اید. در مرحله بعدی بسیاری از متخصصان و مشاوران طراحی دکوراسیون داخلی عقیده دارند که باید کار را با فضاها، دیوارها و اتاق‌های بزرگ شروع کنید. سپس به سراغ قسمت‌های کوچک‌تر و لوازم جانبی بروید. به یاد داشته باشید یکباره تمام خانه را تزین نکنید. قبل از اینکه اتاق دیگری را شروع کنید، مطمئن شوید فضای قبلی را به پایان رسانده‎اید. بهتر است از طراحی اتاق نشیمن، اتاق خواب و حمام شروع کنید که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

آشپزخانه‌های به روز
آشپزخانه مهم‌ترین بخش خانه به شمار می‌آید. زیرا اغلب اهالی خانه ( مخصوصا مادر خانواده) وقت بیشتری را در آن سپری می‌کنند و تراکم بالایی از اثاثیه را باید در آن جای داد. برای داشتن آشپزخانه‌های به روز و تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه طیف وسیعی از انتخاب‌ها را پیش روی دارید. برخی از این تغییرات برای مدرن و به روز شدن آشپزخانه‌ها عبارتند از:

· تعویض کابینت آشپزخانه‌ها

· تعویض شیرآلات و سینک ظرفشویی

· جزیره یا آیلند آشپزخانه

· هود، فر و گاز آشپزخانه

· مبلمان آشپزخانه

· تعویض کفپوش آشپزخانه

· تعویض و بازسازی رنگ و دیوار آشپزخانه

از ویژگی‌های مهم برای کفپوش آشپزخانه استفاده از کفپوشی متفاوت در ارتفاع غیر هم‌سطح با سطح نشیمن یا پذیرایی است. کفپوش آشپزخانه باید در برابر آب و افتادن تجهیزات فلزی مقاوم باشد. می‌توان با برداشتن اپن و بازسازی آشپزخانه قدیمی با کمترین هزینه، مدرن‌ترین آشپزخانه را داشت. فقط باید در انتخاب رنگ مناسب دیوارها، کابینت‌ها، سایز آن‌ها و شدت و رنگ نور استفاده شده دقت کرد و حتی از طراح دکوراسیون داخلی کمک گرفت.

تعویض طرح و رنگ دیوارها
۱۰ سبک متفاوت برای مدرن کردن فضای داخلی خانه

دیوارها بخش زیادی از قسمت داخلی خانه را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین بهتر است برای انتخاب رنگ و طرح مناسب برای دیوار نهایت دقت و سلیقه خود را به کار ببرید. توصیه می‌شود برای تعویض طرح و رنگ دیوارها از یک طراح خبره مشورت بگیرید. استفاده از کاغذ دیواری و رنگ‌آمیزی دیوارها باعث می‌شود عیب دیوارها پوشانده شود. جالب است بدانید طرح کاغذ دیواری و رنگی که برای خانه‌های کوچک انتخاب می‌شود در بزرگ‌تر نشان دادن خانه مؤثر است. به عنوان مثال رنگ‌های روشن و همچنین هم‌خوانی رنگ دیوار با سقف موجب بزرگ جلوه کردن فضا می‌شوند.

بازسازی منزل با ایجاد فضای باز
خانه‌هایی که از نقشه مناسبی برخوردار نیستند به نقشه‌ای متناسب با سبک زندگی (لایف استایل) نیاز دارند. معمولا خانه‌های قدیمی و کلنگی به تعویض نقشه یعنی جابه‌جایی دیوارها و تغییر فضا نیاز دارند. بهتر است کار اجرای بازسازی منازل مسکونی و خانه های کلنگی را به تیم‌هایی که در این زمینه دانش طراحی خوبی دارند بسپارید. متخصصین در این حوزه با ترسیم و اجرای چند آلترناتیو از نقشه دو بعدی منزلتان به بهینه‌ترین حالت ممکن می‌رسند. آن‌ها در بازسازی و مدرن کردن فضای داخلی منزل، فضاهای امروزی‌تری مثل کلازت روم، لاندری روم و … را طراحی می‌کنند. تعمیر و بازسازی منازل مسکونی برای ایجاد فضای باز با راهنمایی و مشورت مشاوران با کمترین هزینه به صرفه‌تر است.

واک این کلوزت: واک این کلوزت به معنای فضایی است که بتوانید در آن قدم زده و از قفسه‌ها و کمدهای موجود استفاده کنید. این فضا در بازسازی‌های امروزه برای خانه‌های لوکس و مدرن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. نگهداری لباس‌ها و تعویض لباس در کلازت روم با طراحی آینه بهتر صورت می‌گیرد.

لاندری روم: فضایی است برای شستشو، خشک کردن و اتو کشیدن لباس‌ها. همچنین دارای فضای لازم برای نگهداری لباس‌های کثیف است. برای زیبایی این فضا بهتر است فضاهای مخفی طراحی و اجرا شود.

جذابیت فضای داخلی با شومینه
۱۰ سبک متفاوت برای مدرن کردن فضای داخلی خانه

طراحان دکوراسیون داخلی منزل، شومینه را قلب دوم هر خانه می‌دانند. آتش موجود در شومینه نقش یک عنصر طبیعی را در فضای خانه خواهد داشت. دیدن شعله‌های آتش باعث گرمای فضای خانه و روابط بین فردی شده و چشم‌ها را مجذوب می‌کند. شومینه همیشه جایی برای جمع شدن افراد و دورهمی‌های صمیمی در فصل سرما است. امروزه شومینه‌ها در رنگ‌ها، طرح‌ها و کاربردهای مختلف وجود دارد. شما با مشورت طراحان حرفه‌ای می‌توانید شومینه‌ای متناسب و مدرن با خانه خود داشته باشید.

نورپردازی هیجان‌انگیز
از جمله فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی، نور و روشنایی است. باید برای داشتن نورپردازی هیجان‌انگیز به موارد زیر توجه کنید:

· شدت نور به کار رفته در هر مکان

· رنگ نوری که به کار می‌برید

· قرارگیری شاخه‌های نوری

· باید سبک شاخه‌های نوری با سبک دکوراسیون داخلی خانه متناسب باشد

با رعایت این نکات فضایی دل‌فریب، زیبا و منحصر به فرد خواهید داشت. این نکته را به یاد داشته باشید که نقطه‌های متمرکز روشنایی در کنار تاریکی، زیبایی چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند. اما اعتدال را رعایت کنید. یعنی اجازه دهید نورهای نقطه‌ای از بین تاریکی عبور کند و در عین حال چشم را اذیت نکند.

تغییر و تعویض کفپوش مناسب
معمولا کفپوش‌های قدیمی به بازسازی و زیباسازی نیاز دارند. انتخاب متناسب کفپوش با سبک دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. اگر مهمان‌نواز و گرم هستید از چوب پارکت و اگر برخورد محیطی رسمی‌تر را می‌پسندید از سرامیک و سنگ روشن استفاده کنید. برای تغییر و تعویض کفپوش‌ها رنگ‌های متنوعی وجود دارد. شما باید با توجه به رنگ و هماهنگی سایر لوازم منزل کفپوش مناسب را انتخاب کنید تا خانه‌ای مدرن، زیبا و دلنشین داشته باشید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه از این مطلب کمک بگیرید.

استفاده از وسایل با الیاف طبیعی
همیشه در طراحی داخلی نکات ریزی وجود دارد که دیده نمی‌شوند و در عین حال بسیار پراهمیت هستند. مثلا استفاده از یک فرش با جنس الیاف طبیعی، استفاده از پشم، موهر، ابریشم، پنبه، بامبو و مشتقات آن. استفاده از وسایل با الیاف طبیعی مانند پرده‌ای از ابریشم، ملحفه و روکشی نرم برای مبلمان خانگی و پتوهای زمستانی زیبا از الیاف پشمی و … همه از مواردی هستند که به زیباسازی خانه شما کمک می‌کنند. در حقیقت کاربرد الیاف طبیعی در دکوراسیون داخلی منزل باعث می‌شود حس طبیعت را به خانه خود بیاورید.

سرویس بهداشتی به روز و مدرن
یکی از مهم‌ترین وسایل در دکوراسیون سرویس بهداشتی شیک و مدرن، استفاده از انواع سرامیک و کاشی سرویس بهداشتی است. همچنین استفاده از مدل روشویی که امروزه دارای کابینت هستند، نقش مؤثری در داشتن سرویس بهداشتی به روز و مدرن دارند.

استفاده از قفسه‌های باز
یکی از ایده‌های عالی برای دکور کردن و ساماندهی به لوازم دکوری مخصوصا در فضاهای کوچک، استفاده از قفسه‌های باز است. ساماندهی قفسه‌های باز را با رعایت فاصله‌ها و الگوهای مناسب انجام دهید. استفاده درست و به جا از قفسه‌های باز باعث تقویت و متعادل سازی فضا می‌شود. در فصول مختلف سال مناسب‌ترین و راحت‌ترین گزینه برای تغییر دکوراسیون، مدرن کردن و به روزرسانی دکوراسیون خانه استفاده از قفسه‌های باز است. این ۷ نکته ظریف برای چیدمان قفسه‌های باز در دکوراسیون مدرن به یاد داشته باشید:

· قفسه‌بندی با استفاده از هنر و سلیقه

· افزودن گیاهان به قفسه‌های باز

· استفاده از ارتفاع‌های مختلف

· استفاده از رنگ‌های خنثی

· استفاده از عکس‌ها و تابلوهای هنری

· رنگ کردن قفسه‌های باز

· استفاده از کتاب‌ها و مجلات

پارتیشن‌بندی فضای داخلی خانه
یکی از کارهای سخت در منازل با متراژ بالا، پر کردن فضای آن است. پارتیشن‌بندی به تقسیم‌بندی فضای داخلی خانه کمک میکند که امروزه انواع ثابت و متحرک آن در بازار وجود دارد. از کاربردهای پارتیشن‌بندی فضاهای داخلی خانه، جدا کردن آشپزخانه از ناهارخوری، جدا کردن راهرو و اتاق‌ها از پذیرایی، جدا کردن فضای ورودی از پذیرایی است. همچنین استفاده بهینه از فضا، ایجاد تنوع و استفاده از سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی را به همراه دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *