آشنایی با کاربرد پلکسی گلاس این امکان را به شما می دهد تا براساس مجموعه نیازهای خود اقدام به تهیه این ورق های کاملا کاربردی نموده و شرایط بهتری را برای خود رقم بزنید.

در حال حاضر به دلیل مزیت هایی که این ورق ها به همراه دارند می توان رواج گسترده ی آن ها را در سطح بازار مشاهده نمود زیرا ورق های پلکسی به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه ها می توانند به شما کمک های شایانی نمایند. ما در این نوشتار قصد داریم تا به صورت جامع به بررسی کامل کاربردها و ویژگی های بارز ورق های پلکسی گلاس پرداخته و به این شیوه اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. توصیه داریم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها ما را همراهی نمایید.
ورق پلکسی گلاس چیست ؟
قبل از بررسی کاربرد پلکسی گلاس قصد داریم تا به تعریفی که هم اکنون برای این ورق ها ارائه می شوند بپردازیم. پلکسی گلاس ها را با نام پلی کربنات نیز می شناسند و لازم است بدانید در خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک قرار گرفته اند. این ماده هم اکنون به طور گسترده ای در راستای فعالیت هایی همچون قالب سازی مورد استفاده قرار می گیرد و با طراحی ها ویژگی های بارز خود این قابلیت را دارد تا به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه ها بهترین ها را بریتان رقم بزند. ابعاد مختلفی برای ورق های پلکسی گلاس در نظر گرفته است و شما برحسب نیاز خود می توانید هر کدام را به دلخواه خود تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

تنوع رنگی ورق پلکسی گلاس
امروزه این ورق ها در رنگ های مختلفی تولید و عرضه می کنند تا به این طریق بتوانند سطح کاربرد پلکسی گلاس را افزایش داده و به صنایع مختلفی کمک کنند. شما علاوه بر پلکسی گلاس های شفاف می توانید از طریق نمایندگی های معتبر فروش این محصول اقدام به تهیه ی ورق هایی در رنگ های آبی ، شیری ، برنزی ، قهوه ای ، طلایی و … نموده و بهترین ها را در رستای دکوراسیون منزل یا محیط کاری خود رقم بزنید.

کاربردهای بی نظیر ورق های پلکسی گلاس
همان گونه که بیان شد ورق های پلکسی گلاس کاربردهای بی نظیری برای مصرف کنندگان به دنبال دارند و می توانند برحسب این مزیت ها به شما کمک های شایانی نمایند تا بتوانید صاحب محصولی با کیفیت بالا شوید. از عمده کاربرد پلکسی گلاس می توان به موارد زیر اشاره نمود که اهمیت خیلی بالایی داشته و نباید به سادگی از کنار آن ها عبور نمود.

· صنعت ساختمان

· پلکسی گلاس ترانسپارنت جایگزینی مناسب برای شیشه

· استفاده برای سالن های اجتماعات

· استفاده به عنوان شیشه های ایمن و مقاوم

· استفاده به عنوان نورگیر

· پوششی مناسب برای استخرها

· پوششی مناسب برای سالن های گلخانه

· استفاده در ورزشگاه ها و مجموعه های تفریحی

· استفاده در صنعت حمل و نقل

· پوششی مناسب برای فضاهای باز و بازارها

· پارتیشن بندی فضاهای مختلف منزل یا محیط کار

· ایجاد گنبدهای تزئینی

· تولید و ساخت اتاقک های شیشه ای

· تزئینات داخلی خودروها

· تولید عینک های ایمنی

مزیت های فوق العاده ورق پلکسی گلاس
در کنار تمام کاربردهای ورق پلکسی گلاس که در بخش قبل به آن ها اشاره شد باید بدانید تمامی این کاربردها سبب شده اند تا شما با خرید این نوع ورق ها با مزیت های قابل توجه ای نیز مواجه شوید. از مهم ترین مزیت های بی نظیر پلکسی گلاس ها می توان موارد زیر را نام برد که دانستن آن ها خالی از لطف نبوده باید در این راستا به اطلاعات کافی دست یابید.

· برخورداری از خاصیت مقاومت بالا وضربه پذیری در برابر عوامل آسیب رسان

· وزن پایین و ایمنی بالاتر

· حمل و نقل آسان به دلیل سبک بودن

· ورق های پلکسی گلس با قابلیت های بی نظیر خود می توانند از هرگونه هدرفت انرژی جلوگیری نموده و سرما و گرمای محیط شما را حفظ کنند

· بهترین عایق صوتی

· تولید در اندازه و سایزهای مختلف

· بهره مندی از خاصیت uv برای جلوگیری از ورود اشعه های مضر خورشید و محافظت از اجسام موجود در محیط

· عدم نشستن گرد و غبار و آلودگی به دلیل برخورداری از خاصیت آنتی استاتیک

· امنیت بالا در برابر بلایای طبیعی به دلیل نشکن بودن

· خاصیت عبور نور که بسیار اهمیت دارد

· مقرون به صرفه بودن

ویژگی های بارز ورق پلکسی گلاس
دربخش های قبل به موارد بسیاری در زمینه کاربرد پلکسی گلاس اشاره نمودیم که هر کدام اهمیت بسیاری داشته و می توانند سبب شوند تا با خرید آن ها شرایط بهتری را برای صنایع و فعالیت های خود رقم بزنید. ورق های پلکسی مجموعه ویژگی های قابل توجه ای نیز دارند که این ویژگی ها به شرح زیر می باشند.

· بهره مندی از خواص شیمیایی مفید

· عدم ایجاد خط و خراش

· عدم اشتعال پذیری

بهره مندی از خواص شیمیایی مفید
ورق های پلکسی گلاس دارای خواص شیمیایی مفیدی هستند که تمامی آن ها سبب شده اند تا مقاومت بالایی را برای آن ها شاهد باشیم. حرارت ، نمک ، اسیدهای معدنی و الکل ها از مهم ترین مواردی به شمار می روند که ورق های پلکسی می توانند در برابر ان ها از خود مقاومت فوق العاده ای را نشان دهند.

عدم ایجاد خط و خش
همان گونه که بیان نمودیم ورق های پلکسی در اندازه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند و همین امر سبب شده است تا به دلیل مزیت هایی که پیش تر به آن ها اشاره نمودیم مقاومت آن ها در برابر هرگونه خط و خش تقریبا معادل با شیشه ها باشد.

عدم اشتعال پذیری
عدم اشتعال پذیری از مهم ترین ویژگی ورق های پلکسی گلاس می باشد و سبب می گردد تا این نوع ورق ها آتش نگرفته و با ذوب شدن در دمای بالا از بروز هرگونه آتش سوزی جلوگیری کنند. علاوه بر این ورق های پلکسی با برخورداری از خاصیت خود خاموشی به صورت خود به خود خاموش شده و از گسترش آتش جلوگیری می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *