طراحی داخلی محیط اداری یکی از انواع معماری داخلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. ظاهر محل کار شما تاثیر مستقیم بر مراجعه کنندگان دارد و در همان بار اول براساس ظاهر محیط کارتان نتیجه گیری های کلی در ذهن خود خواهند داشت. علاوه بر این کارمندان روزی حدافل ۹ ساعت از روز خود را در محیط کار سپری می کنند. بنابراین طراحی داخلی این فضا بسیار مهم است. راحتی مبلمان، ارتباط درست فضاها با یکدیگر ، چیدمان و بسیاری از عوامل دیگر یک دکوراسیون خوب را می سازند.

مبلمان (راحتی در اولویت)


میز و صندلی پرکاربردترین مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی اداری است. از آن جایی که افراد زمان قابل توجهی را از روز در محل کار می گذرانند، انتخاب مبلمان مناسب که هم کاربردی باشد و هم راحت بسیار مهم است. میزی را انتخاب کنید که فضای کافی برای قرار گرفتن کامپیوتر یا لپ تاپ ، دفتر ، تقویم و یا آیتم های دیگر را داشته باشد. همچنین کشو یا فایلی در کنار میز تعبیه کنید تا فضای بیشتری را برای نگهداری از وسایل شخصی کارمندان در اختیارشان قرار دهد.

کیفیت قبل از قیمت


مدیریت هزینه ها همیشه از مسائل مهم در هر حرفه ایست و برای مدیران بسیار قابل توجه. در موضوع بازسازی دفتر کار نیز بدین گونه است. با این حال در انتخاب مبلمان باید بودجه قابل توجهی را اختصاص داد چرا که قرار است به مدت طولانی از آنها استفاده شود. هرچه کیفیت مبلمان شما بهتر باشد، زمان بیشتری قابلیت استفاده شدن را دارد و دیرتر خراب می شود. علاوه بر این همیشه راحتی کارمندان را در اولویت قرار دهید ، چرا که بر بازدهی عملکردشان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رنگ و نور مناسب


نورپردازی درمحیط کاری بسیار حائز اهمیت است. مقدار نور مناسب در فضا تاثیر مستقیم بر عملکرد افراد دارد. سعی کنید تا جایی که ممکن است از نور طبیعی و مصنوعی در کنار هم استفاده کنید و در کاربرد رنگ خالقانه عمل کنید. از یک رنگ ثابت برای تمام فضاها استفاده نکنید زیرا در طولانی مدت می تواند خسته کننده باشد. می توانید در قسمت هایی از فضا با توجه به کاربری محیط از رنگ های گرم و پررنگ استفاده کنید تا هم تنوع ایجاد کند و هم به محیط انرژی ببخشد.

تقسیم بندی فضا


می توانید برای تقسیم بندی فضاها از پارتیشن های مدرن استفاده کنید. امروزه در و دیوار در طراحی داخلی بسیار کمتر از گذشته استفاده می شود و تقریبا می توان گفت در بسیاری از موارد از طراحی حذف می شوند. پارتیشن ها جایگزین مناسبی برای این تقسیم بندی هستند. چرا که هم فضاها را از هم تفکیک می کنند و هم ارتباط مناسبی بین قسمت های مختلف برقرار می کند و علاوه بر این شفافیت در محیط کار به بهبود ارتباطات کاری کمک قابل توجهی می کند.

استفاده از گیاهان سبز
گیاهان علاوه بر زیبایی که به محیط اضافه می کنند ، برای تصفیه هوای محیط نیز بسیار سودند هستند. همچنین فضای کار را تلطیف می کنند. گیاهان آپارتمانی را برای این کار انتخاب کنید تا نیازی به نور و آب زیادی نداشته باشند و نگهداری از آنها راحتتر است.

در پروژه بازسازی فضای اداری علی بابا، تبدیل ۸۰۰ متر مربع بنای تخریب شده برای رسیدن به طراحی دکوراسیون داخلی ایده آل، زیبا، خاص و در عین حال صمیمی و دارای هویت که بتواند تداعی کننده محیطی قابل اعتماد، عملیاتی و سرزنده باشد در دستور کار قرار داشت.

قرار بود رعایت اصول طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از هم افزایی و خلاقیت، محیطی خستگی ناپذیر و دلنشین برای کاربران و فضایی چشم نواز و دوستانه برای مراجعان علی بابا فراهم شود.

رعایت شایستگی، کیفیت، اصالت و در عین حال حفظ هویت علی بابا از دیگر نکات مهم در طراحی داخلی خلاقانه و اجرای دقیق و با کیفیت پروژه علی بابا در زمان تعیین شده بود.

با بررسی طراحی داخلی مراکز Call Centerشبانه روزی در دنیا، ایده های اولیه شکل گرفت و رویاها تبدیل به واقعیت گردید.

استفاده گسترده از متریال شیشه به عنوان پارتیشن های جدا کننده و بهره گیری از نورپردازی، در کنار توجه به ارگونومی و استانداردهای ایمنی، سبب شد تا ضمن حفظ زیبایی، محیطی دوستانه، زیبا و عملیاتی فراهم شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *