نصب دزدگیر و حفاظ ساختمانی از جمله راهکارهایی هستند که می توان در جهت حفظ ایمنی ساختمان مورد استفاده قرار داد. استفاده از حفاظ برای قسمت هایی از جمله روی دیوار، پنجره، بالکن و کلیه قسمت هایی که امکان دسترسی افراد را فراهم می سازد، صورت می گیرد.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، معرفی انواع حفاظ ساختمانی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت حفاظ
انواع حفاظ
حفاظ ها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به حفاظ استیل، حفاظ چوبی، حفاظ فرفورژه، حفاظ بانکی، حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ لیلیوم، حفاظ نیزار، حفاظ بوته ای و غیره اشاره کرد. در ادامه به بیان توضیح بیش تر در مورد هر یک از این حفاظ ها می پردازیم.

حفاظ شاخ گوزنی
یکی از پر کاربردترین انواع حفاظ ها، حفاظ های شاخ گوزنی می باشد. اگر در انتخاب حفاظ زیبایی برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد ما استفاده از این مدل می باشد. علاوه بر زیبایی، این گونه حفاظ ها از ضریب امنیتی بالایی نیز برخوردار هستند.

دلیل این نام گذاری، شباهت آن با شاخ گوزن می باشد. استفاده از این مدل حفاظ در مکان هایی هم چون بالکن، دیوار و برای کلیه ساختمان ها امکان پذیر است. استفاده از این حفاظ ها مزایایی به همراه دارد که در ادامه به بیان برخی از آن ها می پردازیم.

حفاظ شاخ گوزنی
امنیت این گونه حفاظ ها بسیار بالا بوده و امکان عبور از روی آن ها وجود ندارد. تراکم میله های به کار رفته در این گونه حفاظ ها بالا بوده که این امر نه تنها بر استحکام آن ها تاثیر گذار می باشد، بلکه امنیت بالای آن ها را نیز ممکن می سازد.

میله های به کار رفته در ساخت این گونه حفاظ ها به سمت بیرون خم شده و همین ویژگی باعث می شود ایستادن در کنار آن غیر ممکن شود. طول، عرض و تراکم میله ها نیز می تواند بر اساس درخواست مشتری متغیر باشد.

حفاظ استیل
حفاظ های استیل یکی از متداول ترین انواع حفاظ های ساختمانی می باشند. از ویژگی های این گونه حفاظ ها می توان به استحکام بالای آن ها اشاره کرد.

حفاظ فرفورژه
یکی از پر طرفدارترین انواع حفاظ ها، مدل فرفورژه می باشد. آن چه که آن ها را به نمونه ای پر طرفدار تبدیل کرده است، شکل ظاهری آن ها می باشد.

حفاظ بوته ای
حفاظ بوته ای نمونه ای از حفاظ هایی است که از استحکام بالایی برخوردار می باشد. از این مدل حفاظ در پایگاه های نظامی، منازل شخصی و غیره استفاده می شود.

عکس حفاظ ساختمانی و انواع مختلف آن
حفاظ چوبی
این گونه حفاظ ها از شکل ظاهری خوبی برخوردار هستند اما در مقابل سایر حفاظ ها هم چون نمونه استیل از مقاومت بالایی برخوردار نمی باشند.

حفاظ نیزار
حفاظ نیزار نمونه ای دیگر از انواع حفاظ هایی است که می توان در حفظ امنیت ساختمان به کار برد. از آن جایی که در این مدل حفاظ نقاط جوشکاری کمتر استفاده می شود، باعث استحکام بخشی به این گونه حفاظ ها می شود.

حفاظ نیزار
حفاظ بانکی
جنس حفاظ های بانکی استیل می باشد و از آن جایی که اولین با برای حفاظت بانک ها مورد استفاده قرار گرفت، این نام بر روی آن گذاشه شد. این گونه حفاظ ها از امنیت بالایی برخوردار می باشند.

حفاظ لیلیوم
از دیگر حفاظ هایی که می توان در جهت حفظ امنیتی ساختمان مورد استفاده قرار داد، حفاظ لیلیوم می باشد. امنیت این گونه حفاظ ها نسبت به حفاظ های شاخ گوزنی بسیار بالاتر بوده و از زیبایی بالاتری نیز برخوردار می باشد. امکان ساخت این گونه حفاظ ها در ارتفاع و عرض دلخواه فراهم می باشد.

بخوانید! بادبند (مهاربند) و نکات مهم آن
این حفاظ ها در انواع کم تراکم، تراکم متوسط و پر تراکم موجود می باشد. از آن جایی که در ساخت میله های آن از فلز استفاده می شود، از طول عمر بالایی برخوردار می باشند. این نمونه برای استفاده بر روی دیوار بسیار مناسب می باشد.

حفاظ لیلیوم
حفاظ روی دیوار
با توجه به توضیحاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، حفاظ های شاخ گوزنی، حفاظ بوته ای، حفاظ نیزار و حفاظ لیلیوم از جمله حفاظ هایی هستند که می توان از آن ها بر روی دیوار استفاده کرد.

انواع حفاظ پنجره
در قسمت بالا در مورد حفاظ هایی که می توان از آن ها بر روی دیوار استفاده کرد، به گفتگو پرداختیم. در این قسمت به معرفی انواع حفاظ پنجره، حفاظ پنجره دو جداره و حفاظ پنجره متحرک می پردازیم.

حفاظ مشبک
استفاده از حفاظ مشبک بر روی پنجره دسترسی به قسمت بیرونی پنجره را غیر ممکن می سازد. این مدل حفاظ از زیبایی خاصd برخوردار نبوده و بهتر است برای منازل مسکونی از آن ها استفاده نشود. هرچه فاصله میله های این گونه حفاظ ها کم تر باشد، ایمنی آن نیز بالاتر می رود.

حفاظ میله ای
یکی از رایج ترین انواع حفاظ هایی که برای حفظ ایمنی پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد، حفاظ میله ای می باشد. این مدل حفاظ در قسمت بیرونی و داخلی پنجره نصب می شود. این امکان وجود دارد که در صورت نصب آن ها در قسمت داخلی نسبت به باز و بسته کردن آن ها اقدام نمایید.

رحفاظ پنجره دو جداره
حفاظ هایی که بر روی پنجره دوجداره مورد استفاده قرار می گیرند، در جنس و مدل های مختلفی وجود دارند. نمونه ای از حفاظ هایی که می توان به این منظور مورد استفاده قرار داد، حفاظ آهنی، حفاظ شبه چوب و وینیل و حفاظ استیل می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *