امروزه پارتیشن‌ به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی در محیط‌های اداری و مسکونی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. هر کدام از انواع پارتیشن دارای معایب و مزایای مربوط به خود است که در زمان انتخاب و خرید باید به آن‌ دقت داشته باشید.

بنابر اعلام شرکت پارتیشن ساز، پارتیشن شیشه‌ای، پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، پارتیشن MDF، پارتیشن تک جداره و دو جدارهMDF، پارتیشن شیشه‌ ای تک جداره و دو جداره از انواع پارتیشن‌ می‌باشند. در ادامه به بررسی تفاوت‌های پارتیشن شیشه‌ای و پارتیشن ام دی اف به عنوان دو مورد از پرطرفدارترین پارتیشن‌های موجود در بازار می‌پردازیم.

تفاوت پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن ام دی اف

بسیاری از مدیران شرکت‌ها دغدغه ایجاد فضای کاری کاربردی و تفکیک شده را دارند. راحت‌ترین و بهترین گزینه برای این کار، استفاده از انواع پارتیشن می‌باشد. در واقع پارتیشن‌های ام دی اف و پارتیشن شیشه‌ ای هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین بهتر است آنها را از جنبه‌های گوناگون مقایسه کنیم.

یکبار برای همیشه؛ تفاوت‌های پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن ام دی اف

نظارت بر عملکرد کارکنان و افزایش بهره‌وری

با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به راحتی می‌ توان بر عملکرد کارکنان نظارت داشت. در صورتی که در پارتیشن‌های ام دی اف امکان نظارت مستقیم بر عملکرد کارکنان وجود ندارد. در حالی که پارتیشن ام دی اف این ویژگی را ندارد.

امکان استفاده از نور طبیعی

نور طبیعی تاثیر زیادی روی بازدهی کارکنان می‌گذارد. با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.
در صورتی که با استفاده از پارتیشن‌های MDF امکان استفاده از نور طبیعی وجود ندارد و افراد در چنین محیطی مجبور به استفاده از نورهای مصنوعی می‌شوند.

صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و هزینه

پارتیشن‌های شیشه‌ای با عبور نور طبیعی نیاز به تجهیزات روشنایی را کاهش می‌دهد. این مسئله موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. در صورتی که در پارتیشن‌ های ام دی اف به دلیل استفاده از نورهای مصنوعی مصرف انرژی افزایش پیدا می‌کند.

عایق صوتی

پارتیشن‌های شیشه‌ای با داشتن ویژگی عایق صوتی، فضای ساکتی را برای کارمندان فراهم می‌کنند و بهره‌وری آنها افزایش می‌یابد. میزان عایق صوتی بودن پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره در مقایسه با نوع تک جداره بیشتر می‌باشد.
در صورتی که پارتیشن‌ های mdf مانند پارتیشن‌های شیشه‌ای عایق صوتی نمی‌باشند.

عایق حرارت

پارتیشن‌های شیشه‌ای علاوه‌ بر ویژگی عایق صوتی، عایق حرارتی نیز هستند. به این پارتیشن می‌توانید در فصول سرد سال در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. در صورتی که پارتیشن‌های ام دی اف عایق حرارتی خوبی نیستند.

انعطاف‌پذیری در فضاهای کاری

پارتیشن‌های شیشه‌ای در مقایسه با پارتیشن‌های MDF از انعطاف‌پذیری بالاتری در بهره‌وری از فضا و تعامل پرسنل با هم برخوردار هستند. این پارتیشن‌ها علاوه‌ بر وزن سبک، وضوح دید بسیار خوبی برای مدیران فراهم می‌کند.
در صورتی که پارتیشن‌های ام دی اف از انعطاف پذیری کمتری دارد و وضوح دیدی برای مدیران و کارفرمایان فراهم نمی‌ کنند.

طول عمر بالا

در صورت نگهداری صحیح پارتیشن‌های شیشه‌ای به مراتب عمر بیشتر از پارتیشن‌های mdf دارند. در حالی که پارتیشن‌های ام دی اف در برابر آب، رطوبت مقاومت پایینی دارند. به همین دلیل طول عمر مفید آنها پایین‌تر از پارتیشن‌ های شیشه‌ای می‌باشد.

نظافت راحت

به صورت کلی نظافت پارتیشن‌های شیشه‌ای در مقایسه با پارتیشن‌های ام دی اف به مراتب راحت‌تر می‌باشد.
در صورتی پارتیشن‌ های MDF را نمی‌توان به سادگی تمیز کرد، زیرا آنها در برابر آب و رطوبت مقاوم نیستند.

امکان حک کردن لوگو

شما می‌توانید هم روی پارتیشن‌های شیشه‌ای و هم ام دی اف لوگوی خود را حک کنید. اما نمای پارتیشن‌های شیشه ای به مراتب زیباتر از پارتیشن‌های ام دی اف می‌شود.

ایجاد حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی کارمندان در شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است. کارفرمایانی که می‌خواهند در کنار نظارت بر عملکرد کارمندان، حریم شخصی آنها نیز حفظ شود، می‌توانند از پارتیشن‌های شیشه‌ای مات، نیمه مات و یا طرح‌دار استفاده کنند.
با به کارگیری پارتیشن ام دی اف حریم خصوصی ایجاد می‌شود، ولی با این روش نظارت بر عملکرد کارمندان مشکل می‌شود.

هزینه اجرایی

هزینه اجرای پارتیشن‌ های شیشه‌ای در مقایسه با ام دی اف نسبتا پایین‌تر می‌باشد. شما تنها با صرف هزینه اندکی می‌توانید فضای شرکت را تغییر داده و چیدمان جدیدی ایجاد کنید.

قیمت مناسب

پارتیشن‌های شیشه‌ای در مقایسه با پارتیشن‌هایMDF از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. البته قیمت این پارتیشن‌ها بستگی به تک جداره و یا دو جداره بودن شیشه نیز بستگی دارد.

جمع بندی

یکبار برای همیشه؛ تفاوت‌های پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن ام دی اف

به صورت کلی می‌ توان گفت پارتیشن‌ های شیشه در برابر خط و خراش و رطوبت از مقاومت خوبی برخوردار هستند. در صورتی که این مسئله برای پارتیشن‌های ام دی اف صدق نمی‌کند و موجب آسیب رسیدن به آن می‌شود.

دقت داشته باشید که پارتیشن‌های ام دی اف در برابر رطوبت مقاوم نیستند و دچار تورم و برآمدگی می‌شوند. شرکت پارتیشن ساز ارائه دهنده انواع پارتیشن‌ با قیمت‌ های بسیار مناسب است. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت انتخاب بهترین پارتیشن اداری می‌ توانید به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *