استفاده از گلدان در چیدمان منزل فضا را دگرگون کرده و حس سرزندگی و شادابی ایجاد می‌کند. گیاهان علاوه بر ایجاد شادابی باعث تصفیه هوا شده و ریه‌های شما را از هوای تازه پر می‌کنند.


کاربرد گلدان در دکوراسیون داخلی


در طراحی دکوراسیون منزل از وسایل و لوازم مختلفی از جمله گلدان استفاده می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به کاربرد گلدان در دکوراسیون داخلی خانه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

استفاده از گلدان‌های ساده


شما می‌توانید تعدادی گلدان ساده و زیبا را خریداری نموده و بر روی اپن، شلف، میز مبل، میز عسلی و یا هرجایی که دوست داشتید قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

گلدان‌های ساده هزینه زیادی را در بر نمی‌گیرند و خرید آن‌ها از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه است. بسته به ترجیحات فردی، می‌توانید ظروف فلزی مدرن، گلدان‌های پلاستیکی، سنگی یا سرامیکی را انتخاب کنید.

جاگلدانی‌های کوتاه و بلند


استفاده از جاگلدانی‌هایی که ارتفاع متفاوتی دارند، نمایی بسیار زیبا در فضا ایجاد می‌کنند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید قرار گرفتن گلدان‌ها بر روی جاگلدانی‌های کوتاه و بلند باعث شده تا آن‌ها به راحتی در محدوده دید افراد قرار گیرند و نوعی نظم و هماهنگی در فضا ایجاد شود.

استفاده از استند گل


گاهی در نظر گرفتن یک استند گل در گوشه‌ای از اتاق برای قرار دادن گلدان‌های متنوع ایده‌ای بسیار زیبا محسوب می‌شود. در واقع با انجام این کار شما کلکسیونی از گل‌های مختلف را یکجا در یک مکان دارید و مراقبت و نگهداری از آن‌ها در یک مکان انجام می‌شود.

جاگلدانی پلکانی


شما می‌توانید گلدان‌های خانه را بر روی استندهای پلکانی قرار دهید و مجموعه‌ای از گل‌ها را در یک مکان داشته باشید. این استندها در مدل‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوعی وجود دارند و قابل استفاده در هر فضایی از خانه هستند.

گلدان‌های دیواری


استفاده از گلدان‌های دیواری روشی دیگر برای قرار دادن گل و گیاه در منزل است. این گلدان‌ها توسط آویز بر روی دیوار نصب می‌شوند و نمای خانه را بسیار زیبا می‌کنند.

استفاده از باکس‌های چوبی


شما می‌توانید گلدان‌های چوبی که به شکل باکس طراحی شده‌اند را خریداری کنید و گل‌های کوچک و مینیاتوری را درون آن‌ها بکارید. همچنین می‌توانید از انواع کاکتوس‌ها در این نوع گلدان‌ها استفاده کنید. این باکس‌ها قابلیت اتصال به صورت افقی یا عمودی به دیوار را دارند و همچنین می‌توانید از آن‌ها بر روی میز یا شلف نیز استفاده کنید.

استفاده از گلدان‌های مرمری


از کاربرد گلدان در دکوراسیون داخلی گلدان‌های ساخته شده با سنگ مرمر است که جلوه بسیار زیبا و لوکسی دارد. همچنین نمای خانه شما را بسیار شیک می‌کند. در استفاده از گلدان‌های مرمری بدانید که این گلدان‌ها از وزن بالایی برخوردار هستند. بنابراین استفاده از آن‌ها بر روی سطوح شیشه‌ای و یا آویزان کردن بر روی دیوار می‌تواند کار اشتباهی باشد. در هنگام قرار دادن این گلدان‌ها حتما سطح زیرین آن را به دقت بررسی کنید.

استفاده از گلدان‌های فلزی


استفاده از گلدان‌های فلزی امروزه در سبک مدرن و مینیمال بسیار رواج یافته است. این گلدان‌ها در انواع طرح و مدل‌های هندسی و فانتزی ساخته می‌شوند و به دلیل وزن پایینی که دارند، به‌عنوان آویز نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *