مبل و فرش در دنیای امروزی با استفاده از مصالح متنوع در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند و کار را برای انتخاب، خرید و ست کردن سخت‌ و سخت‌تر می‌کنند.


عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند در ست شدن مبل و فرش منزل تاثیر گذار باشند. در این مطلب از مجله دلتا به عامل رنگ که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موارد در ست کردن مبل و فرش در دکوراسیون منزل است و در دنیای اطراف ما چیزی بدون رنگ معنا و مفهوم ندارد؛ پرداخته‌ایم.

مبل و فرش طوسی


ست مبل و فرش طوسی یکی از جذاب‌ترین و زیباترین ست‌های موجود در دکوراسیون داخلی است. از آنجایی که رنگ طوسی در دسته رنگ‌های خنثی به حساب می‌آید می‌تواند با هر رنگ دیگری ترکیب شود و دکوراسیون شیکی را ایجاد کند. پس فرقی نمی‌کند فرش طوسی داشته باشید یا مبلمان طوسی، با استفاده از این رنگ می‌توانید از هر رنگ دیگری در دکوراسیون فضا استفاده کنید.

ست شدن مبل و فرش

ست مبل و فرش سرمه‌ای
سرمه‌ ای یکی دیگر از رنگ‌های محبوب است که در دکوراسیون منزل از آن استفاده می‌شود. این رنگ دکوراسیون را از این رو به آن رو می‌کند. اگر تصمیم دارید فرش سرمه‌ای تیره بخرید بهتر است مبلمان را به رنگ روشن انتخاب کنید که فرش خود را نشان بدهد. اگر تصمیم دارید ست فرش و مبل را سرمه‌ای کنید بهتر است اگر مبلمان شما طرح‌دار است فرش ساده انتخاب کنید و اگر فرش شما طرح‌دار است از مبلمان ساده استفاده کنید تا ست مبل و فرش به خوبی خود را نشان بدهند.

ست شدن مبل و فرش

مبل و فرش فیروزه‌ای
رنگ فیروزه‌ای از جمله رنگ‌هایی است که هر ایرانی آن را دوست دارد و سعی می‌کند در گوشه‌ای از دکوراسیون منزل خود آن را به‌کار ببرد. در تصویر زیر ست مبل و فرش فیروزه‌ای را می‌بینید که در کنار آن از رنگ طوسی، زرد، سفید و گاها آبی روشن استفاده شده است. پس این رنگ‌ها می‌توانند زیبایی بی‌نظیری به دکوراسیون فضا بدهند و آن را زیباتر از قبل جلوه بدهند.

فرش فیروزه ای در چیدمان نشیمن

مبل و فرش فیلی
رنگی فیلی نوعی رنگ طوسی روشن است. این رنگ قابلیت این را دارد که با هر رنگی در دکوراسیون داخلی ست شود و ترکیب زیبایی را ایجاد کند. اگر فرزند کوچکی دارید یا نسبت به تمیزی وسواس دارید بهتر است از این رنگ در ست فرش و مبل پرهیز کنید. این فرش به راحتی کثیف می‌شود و دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. معمولا این رنگ انتخاب اکثر عروس خانم‌ها برای دکوراسیون منزل جدید است.

فرش فیلی در چیدمان نشیمن

مبل و فرش کرمی
یکی دیگر از زیباترین و بهترین رنگ‌ها برای ست کردن مبل و فرش رنگ کرمی است. این رنگ می‌تواند برای مبلمان یا فرش استفاده شود و دکوراسیون را زیباتر از قبل کند. رنگ کرم هم از دسته رنگ‌های روشنی است که می‌تواند با هر رنگی زیباتر شود. تصویر زیر دکوراسیون منزل است که در آن در کنار رنگ کرمی از رنگ طلایی و رنگ‌های دیگر نیز استفاده شده است و فضا را به‌طور کلی زیباتر و شیک‌تر از قبل جلوه داده است.

ست کردن مبل و فرش

مبل و فرش آبی
آبی در دسته رنگ‌های خاص است که آرامش خاصی در فضا ایجاد می‌کند. رنگ آبی با هر طیف رنگی که باشد می‌تواند زیبایی خاصی در دکوراسیون فضا ایجاد کند و چیدمان را لوکس و شیک جلوه دهد. در تصویر زیر از مبل آبی یا فرش آبی استفاده شده است. به‌طوری که دکوراسیون منزل را زیباتر و شیک‌تر از پیش جلوه داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *