حتماً شما هم تاکنون سرامیک‌ها و کاشی‌های رنگارنگی را در ساختمان‌ها دیده‌اید! امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای سنگ‌های گران‌قیمت از کاشی‌ و سرامیک برای دکوراسیون داخلی استفاده کنند. زیرا علاوه‌بر استحکام بالا، از نظر طراحی و رنگ‌بندی نیز چیزی از سنگ‌ها کم ندارند.

استفاده از کاشی برای سرویس بهداشتی از سالیان قبل مرسوم بوده است؛ اما این کاشی‌ها باید استانداردها و ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند تا به مرور زمان دچار مشکل نشوند. ما در این مقاله می‌خواهیم کمی در مورد استانداردهای کاشی سرویس بهداشتی صحبت کنیم. در آخر نیز بهترین شرکت تولیدکننده این کاشی‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد؛ پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

استانداردها و ویژگی ‌های کاشی مناسب سرویس بهداشتی

همان‌طور که گفتیم، کاشی سرویس بهداشتی باید استانداردها و الزامات مربوط به خودش را داشته باشد تا با خیال راحت بتوان از آن استفاده کرد. برخی از این استانداردها عبارتند از:

۱- در برابر سایش مقاوم باشد
سرویس بهداشتی یکی از پر رفت‌وآمدترین بخش‌های هر ساختمان است؛ به همین دلیل، کاشی‌ های به‌کار رفته در کف آن باید بسیار مستحکم بوده و در برابر سایش نیز از خود مقاومت بالایی نشان دهند. در غیر اینصورت، به‌سرعت دچار شکستگی شده و کیفیت‌شان به‌طور قابل‌توجهی افت می‌کند. پیشنهاد ما این است که برای خرید کاشی سرویس بهداشتی به دنبال مدل‌ها و برندهایی باشید که استحکام آن تضمین شده باشد.

۲- میزان جذب آب کمی داشته باشد
یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین کاشی سرویس بهداشتی با سایر کاشی‌ ها در میزان جذب آب و رطوبت است. در حقیقت، مکان‌هایی مانند حمام به‌شدت در معرض رطوبت و آب هستند؛ به همین دلیل، کاشی و سرامیک‌ به‌کار رفته در آن نباید جذب آب بالایی داشته باشد. تجربه نشان داده است که استفاده از کاشی ‌های با جذب آب بالا منجر به نفوذ آب به سطح زیرین کاشی و درون بافت آن می‌شود؛ در نتیجه امکان آسیب دیدن کاشی با گذشت زمان وجود دارد.

۳- ابعاد آن مناسب باشد
برای خرید کاشی سرویس بهداشتی باید به ابعاد آن نیز توجه داشته باشید. معمولاً استفاده از کاشی‌ و سرامیک با ابعاد بزرگ برای متراژهای کوچک چندان عاقلانه نیست؛ زیرا نمای ظاهری خوبی ندارد. اما برای کاشی‌کاری دیوار یک حمام با متراژ کم می‌توان از کاشی با ابعاد کوچک‌تر استفاده نمود.

نکته مهم اینجاست که در کف سرویس بهداشتی به‌طور کلی از کاشی با ابعاد کوچک استفاده می‌شود. چراکه این کاشی‌ها دارای مرزها و بندهای بیشتری بوده و مانع از لیز خوردن افراد می‌شود.

۴- سطح آن صیقلی نباشد
اگر دقت کرده باشید، برخی از کاشی‌ها دارای سطوح صیقلی بوده و برخی دیگر سطوحی مات دارند. بسیاری از کارشناسان ترجیح می‌دهند که از کاشی‌های صیقلی برای کف سرویس بهداشتی استفاده نکنند؛ زیرا در تماس با آب امکان لیز خوردن وجود دارد. شما نیز بهتر است برای خرید کاشی سرویس بهداشتی به سطوح صیقلی یا مات آن توجه داشته باشید.

استانداردها و ویژگی ‌های کاشی مناسب سرویس بهداشتی

۵- در برابر مواد شوینده و ضدعفونی کننده مقاوم باشد
سرویس بهداشتی همواره در معرض موادشوینده و ضدعفونی‌کننده قرار دارد. به همین دلیل، اگر کاشی‌ های به‌کار رفته در آن استاندارد نباشند، ممکن است مورد آسیب قرار بگیرند. جالب است که کارخانجات معتبر کاشی و سرامیک نیز به این مسئله توجه داشته و محصولات خود را طوری می‌سازند که در برابر مواد شوینده مقاوم باشد. فقط کافیست که هنگام مراجعه به نمایندگی‌های فروش کاشی از معتبر بودن برند و سازنده‌ی آن مطمئن شوید.

۶- رنگ و طرح آن جذاب باشد
آخرین ویژگی‌ که در کاشی سرویس بهداشتی موردتوجه قرار می‌گیرد، تنوع رنگ و طرح آن است. استفاده از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تیره در این فضاها می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد، اما منجر به خطای دید و کاهش متراژ حمام یا توالت می‌شود. از طرفی، دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی بهتر است با سایر بخش‌های ساختمان متفاوت باشد و منحصربفرد به‌نظر برسد.

استانداردها و ویژگی ‌های کاشی مناسب سرویس بهداشتی

گروه صنعتی کاشی تبریز با معرفی برند کرگرس (Kergres) موفق به تولید کاشی ایده‌آل برای سرویس بهداشتی و جلب نظر مشتریان شده است. کاشی ‌های کرگرس از نظر استحکام، تنوع رنگ و طراحی آنقدر خاص و جذاب است که در همان نگاه اول چشم‌ها را خیره می‌کند. در ادامه با برخی از مدل‌های کاشی کرگرس بیشتر آشنا می‌شویم.

کاشی کورالیت Corallite
کورالیت یکی از مدل‌های کاشی کرگرس است که طراحی مدرن آن قطعاً موردپسند بسیاری از افراد خواهد بود. این کاشی شباهت زیادی به سنگ طبیعی دارد و رنگ اصلی آن نیز بژ است. ابعاد ۶۰ در ۶۰ و ۳۰ در ۳۰ کاشی کورالیت سبب می‌شود که بتوان از آن در کف سرویس‌های بهداشتی نیز استفاده کرد.

کاشی تفلیس Tefflis
تفلیس نیز مانند کورالیت دارای پس‌زمینه‌ای از سنگ طبیعی بوده و رگه‌های سنگ به‌خوبی در آن نمایان است. به همین دلیل، اگر می‌خواهید یک دکوراسیون لوکس و کلاسیک داشته باشید، بهتر است کاشی تفلیس را از گروه صنعتی کاشی تبریز خریداری نمایید.

کاشی برگامو Bergamo
برگامو از جمله کاشی‌ هایی است که تنوع رنگ آن از سایر کاشی‌ های کرگرس بیشتر است و از این جهت می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این محصول در ابعاد ۶۰ در ۶۰ توسط گروه صنعتی کاشی تبریز تولید شده است که از استحکام مناسبی نیز برخوردار بوده و در رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای و کرم موجود است.

کاشی لیدو Lido
متفاوت‌ترین مدل کاشی کرگرس، مدل لیدو است که طراحی آن بسیار مدرن بوده و بهترین گزینه برای سرویس‌ های بهداشتی با متراژ وسیع است. همچنین، برای مجتمع‌های تجاری نیز می‌توان از این مدل کاشی استفاده کرد. کاشی لیدو به شکل مستطیل بوده و اندازه ۸۰ در ۱۶۰ تولید می‌شود که رنگ زمینه‌ی آن سفید است.

کاشی راک استار Rockstar
راک استار هم مانند لیدو دارای طراحی مدرن است اما استفاده از المان‌های ابر و بادی و رنگ‌های قهوه‌ای و بژ باعث تنوع بیشتر آن شده است. این کاشی به صورت مستطیلی و مربعی جزء زیرمجموعه‌های برند کرگرس است که کیفیت بسیار بالایی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *