فرقی نمی‌کند که به دنبال تغییر دکوراسیون نمای بیرونی یک خانه کوچک هستید و یا یک ساختمان و برج چندین طبقه، به طور کلی تصمیم‌گیری در مورد نحوه تغییرات در نمای بیرونی کمی دشوار است. اعمال تغییرات در نمای بیرونی ساختمان فرصت خوبی برای شما فراهم می‌کند تا نوع سبک زندگی خود را در نما و ظاهر ساختمان خود نشان دهید. این کار باعث هماهنگی هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی و خارجی خانه شده و باعث می‌شود خانه شما زیباتر به نظر برسد.

توجه به نمای مناسب پارکینگ
شاید باور این موضوع کمی سخت باشد، اما یک ورودی کسل‌کننده و نازیبا می‌تواند به نوعی جذابیت خانه شما را از بین ببرد. گاهی ایجاد تغییر و تنوع کار سختی نیست و با کمک یک رنگ‌آمیزی ساده می‌توان ظاهر کلی نمای ساختمان را بهبود بخشید. انتخاب رنگ مناسب و روشن ظاهری گرم و دلپذیر به نمای بیرونی خانه شما می‌دهد. برای انتخاب طرح و رنگ مناسب ساختمان بهتر است به سراغ طرح و رنگی بروید که با سبک خانه و خیابان محل زندگی شما هماهنگی داشته باشد. بهترین رنگ برای نقاشی و رنگ آمیزی پارکینگ ساختمان رنگی است که رنگ مکمل رنگ ساختمان محسوب شود.

فضای پارکینگ به دلیل عبور مرور مداوم ماشین‌ها و در معرض دود بودن، به صورت دوره‌ای نیاز به تجدید رنگ‌آمیزی دارد. تغییر و تعویض رنگ فضای پارکینگ نیز یکی از مهمترین عوامل موثر در بازسازی منازل مسکونی است.

طراحی زیبای ایوان خانه
ایوان جلویی خانه، اولین بخشی از خانه شماست که در ظاهر نمای ساختمان موثر است. برخی از افراد به دلیل محدودیت فضای آپارتمان‌ها از ایوان و تراس به عنوان انباری برای نگهداری وسایل اضافه استفاده می‌کنند. به همین جهت ممکن است فضای تراس را کثیف و به هم ریخته رها کنند. اما بهتر است به راحتی با جارو کردن منظم و برخی تزئینات اولیه مانند استفاده از سبد گل، استفاده از میز و صندلی کوچک و حتی یک تاب فضای ایوان را زیباسازی کنید. با انجام این چند اقدام ساده شما می‌توانید نمای بیرونی خانه را بسیار زیباتر از قبل جلوه دهید.

دقت در تناسب رنگ نما و در ساختمان
۷ راه برای اینکه نمای بیرونی خانه شما زیباتر به نظر برسد

طبق نتایج تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته، رنگ به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در جذابیت دکوراسیون است. درب ورودی خانه به عنوان اولین بخشی از خانه که خودمان و میهمانان ما با آن روبرو می‌شوند بسیار مهم است. طرح و رنگ درب ورودی می‌تواند به ظاهر خانه شما نمایی کلاسیک و یا مدرن ببخشد. همچنین استفاده از طیف رنگ‌های گرم و سرد هرکدام می‌توانند فضایی متفاوت از خانه ما را در دید مخاطب ایجاد کند. انتخاب رنگ درب حیاط از این جهت حائز اهمیت است که هر طیف رنگی قادر است پیام متفاوتی را به مغز ما منتقل کند.

درب ورودی و درب پارکینگ معمولا جزو مواردی هستند که مداوم امکان تغییر و تعویض آنها فراهم نیست. اما به کمک رنگ درب قدیمی و فلزی حیاط خانه با قیمت مناسب می‌توان تغییر اساسی در نوسازی نمای ساختمان انجام دهید. هنگام انتخاب رنگ به رنگ دیوارها، قرنیزها و قاب پنجره‌ها و سایر المان‌های به کار رفته در نمای ساختمان بسیار توجه کنید.

ایجاد فضای سبز در محوطه
استفاده از فضاهای سبز در محیط زندگی باعث ارتقاء کیفیت زندگی و پاکیزگی هوا در فضای زندگی شما می‌شود. امروزه در فضاهای شهری و غیرشهری استفاده از فضای سبز در محوطه ساختمان‌ها بسیار رایج شده است. ایجاد فضای سبز با طراحی و آبیاری مهندسی شده مزایای بسیار برای افراد ساختمان خواهد بود. درختکاری، ایجاد باغچه‌های کوچک و بزرگ و استفاده از چمن در فضای عبور و مرور و همچنین استفاده از گیاهان گلدار همگی از موارد استفاده در محوطه بیرونی ساختمان است.

ذات انسان به طور طبیعی طوری آفریده شده است که زیبایی را دوست دارد. از سوی دیگر در زندگی پرمشغله شهری استفاده بیشتر از فضای شهری مهندسی شده که به صورت بهینه آبیاری شوند می‌تواند به افزایش حس آرامش و کاهش افسردگی و فشار روانی افراد خواهد شد. همچنین جلوه‌ای که فضای سبز به طور طبیعی نمای بیرونی خانه شما می‌دهد با هیچ المان مصنوعی دیگر قابل جایگزینی نیست.

رفع اثرات فرسودگی و آسیب نمای ساختمان
نماس بیرونی ساختمان از مهم‌ترین اجزاء ساختمان است که در نگاه اول نظر مخاطبان را جلب می‌کند. نو بودن و یا قدیمی و فرسوده بودن یک بنا بر اعتبار فضای داخلی آن نیز موثر است. نشانه‌های فرسودگی و آسیب‌های ایجاد شده در اثر عوامل مخرب محیطی در نمای ساختمان را می‌توان با مرمت و بازسازی نمای ساختمان به راحتی رفع کرد. علاوه بر زیبایی معیارهای دیگری نیز وجود دارند که به انتخاب آن مصالح برای استفاده در نمای ساختمان موثر خواهد بود.

مواردی مانند عایق بودن نسبت به سرما، گرما و صوت، مقاومت در برابر ضربه، آتش‌سوزی، یخ‌زدگی و زلزله، همچنین خاصیت انعطاف‌پذیری آن در هنگام مرمت و اجرا نیز در انتخاب مصالح بسیار مهم خواهد بود. نمای ساختمان می‌تواند معرف فضای داخلی نیز باشد. به همین جهت با توجه به سبک دکوراسیون داخلی نسبت به انتخاب مصالح بنای ساختمان اقدام نمایید.

طراحی نورپردازی نما


نورپردازی خانه در چند سطح باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی نورپردازی نقش حیاتی در زیبایی نمای بیرونی خانه دارد. به راحتی می‌توانید با نصب چند چراغ ترئینی در فضای محوطه منظره‌ای زیبا و دلنشین بسازید. چه به سراغ چراغ‌هایی با طراحی مدرن بروید و چه طرح‌های سنتی را انتخاب کنید، چراغانی و نورپردازی باعث شیک شدن فضای بیرونی خانه خواهد شد. چراغ‌های توکار، چراغ‌های آویز، آویز درخت، نورپزداری از کف و نورافکن‌ها برخی از نمونه‌های جذاب برای صراحی نورپردازی فضای محوطه بیرونی است. نورپردازی نمای ساختمان همیشه به عنوان بخش مهمی از معماری ساختمان و زیباسازی شهری محسوب می‌شود.

نحوه صحیح استفاده از چراغانی فضای سبز به هرچه زیباتر جلوه دادن نمای معماری ساختمان منجر خواهد شد. به طور کلی در طراحی نورپردازی به فضاهای عبور و مرور سواره و پیاده و زیباتر جلوه دادن نمای بیرونی ساختمان تمرکز می‌شود. میزان شدت نور، رنگ نورهای به کار رفته و معماری نورپردازی همگی از نکات مهمی است که در زیباتر جلوه دادن ساختمان موثر خواهد بود.

تعویض پنجره ها
عوض کردن قاب پنجره‌ها یکی از روش‌های جذاب کردن فضای نمای ساختمان است. به جای استفاده از پنجره‌های قدیمی و از رو افتاده، بهتر است حین بازسازی نمای ساختمان و یا تعویض درهای ساختمان به تعویض پنجره‌ها نیز بپردازید. پنجره‌های دوجداره با طرح‌های متنوع و مزایایی که برخوردار است، می‌توانند جلوه زیباتری به نمای ساختمان بدهند. اگر قادر به تعویض پنجره‌ها نیستید توصیه می‌شود پس از مدتی درهای ورودی و پارکینگ و پنجره‌ها را به صورت یکسان رنگ‌آمیزی کنید.

کلام آخر
زیبایی نمای بیرونی خانه باعث می‌شود زیبایی دکوراسیون کلی خانه سبک زندگی ما تا حدودی مشخص باشد. بنابراین سعی کنید برای حفظ زیبایی و جلوه بهتر خانه و محل زندگی خود از موارد ذکر شده در این مطلب استفاده کنید. اگر قادر به تعویض نما و درها و پنجره‌ها نیستید از رنگ‌آمیزی و همسان‌سازی آنها توسط رنگ بهره ببرید. نمای زیبای خانه بی‌شک در روحیه بهتر خودتان و اطرافیان شما موثر خواهد بود. پس با به کارگیری این موارد زیبایی محل زندگی را به خودتان هدیه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *