روزگاری همه چیز طبیعت بود. انسان خود را با طبیعت سازگار می‌کرد و به دنبال کشف رموز آن بود. ما طی قرن‌ها، به طبیعت صدمه زدیم و از آن سوءاستفاده نمودیم. در گذشته انسان تصور می‌کرد، دنیای مدرن ناچار است همچون یک ماشین غلتک از روی طبیعت عبور کند.

یعنی ورود انسان به دنیای آسودگی و تکنولوژی، به نابودی طبیعت گره خورده بود. اما امروز همان صنعت راهی برای ادامه مسیر خود، بدون آسیب رساندن به طبیعت یافته است. ما زمانی طبیعت را به حاشیه بردیم و اکنون درجایی قرارگرفته‌ایم که دست دوستی‌مان به سمت طبیعت دراز شده و او مثل همیشه مهربانانه ما را می‌پذیرد.

معماری مدرن قدم جلو گذاشته و با تلفیق عناصر طبیعی، شاخه‌ای جدید به نام معماری سبز را ایجاد نموده است. معماری سبز نه‌تنها طبیعت را در فضای شهری گسترش داده، بلکه آن را به حریم خانه‌های ما نیز وارد می‌کند.

دیوار سبز راه‌حل ترویج و پایداری محیط زیست


ازآنجاکه در شهرهای بزرگ فضای کافی برای ترویج محیط زیست در دسترس نمی‌باشد، نیاز است که شهرداری‌ها در برنامه‌ریزی فضای شهری راه‌حل‌هایی جایگزین ارائه کنند. همچنین به‌طورمعمول برای داشتن یک فضای سبز شهری به شیوه سنتی، منابع زیادی مصرف می‌شود. منابعی چون زمین، آب، کود، منابع انسانی و … به همین دلیل راهکار معماری سبز در ترویج و پایداری محیط زیست طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

به کمک دیوار سبز می‌توان پوشش گیاهی پایداری در سطح شهر ایجاد کرد. دیوارهای عمودی شیوه جدید، کم‌هزینه و کم‌مصرف هستند که بدون اشغال فضای خاصی در سطح شهر، مزیت‌های فضای سبز افقی را برای ما خواهند داشت. در دیوار سبز شهری استفاده از گیاهانی که تولید اکسیژن بالاتری دارند، منابع کمتری مصرف می‌کنند، هوا را بهتر تصفیه می‌کنند و عمر طولانی‌تری دارند مرسوم است.

بام سبز الهام بخش زندگی کلاسیک در دنیای مدرن


کشور ما در منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده و با کمبود سرانه فضای سبز شهری مواجه است. به همین دلیل مسئله کاهش اثرات خشکسالی و افزایش کیفیت زندگی به کمک سرانه فضای سبز، بسیار مورد توجه قرار دارد. با گسترش ایده اجرای بام سبز در سطح شهرها و کلان شهرها، مسئولیت گسترش فضای سبز که تابه‌حال بر شانه دولت و شهرداری‌ها بود، به همه جامعه و همه مردم نسبت داده می‌شود.

حقیقت هم همین است. همان‌طور که ما در حفظ فضای سبز مسئول هستیم، در ترویج آن هم می‌توانیم تأثیرگذار و غیر منفعل عمل کنیم. بام‌های ما می‌توانند به باغی کوچک، پارکی دوستانه و خانوادگی یا فضای سبزی بزرگ با کاربرد تجاری مبدل شوند.

خدمات مهندسی ایده سبز فرایند ایده تا اجرا


ایده سبز سال‌ها است که به‌طور تخصصی در زمینه گسترش معماری سبز داخلی و فضای سبز شهری فعالیت می‌کند. ما در مجموعه ایده سبز مفتخریم که تیمی خلاق و ایده پرداز برای طراحی و اجرای فضای سبز را یکجا جمع کرده‌ایم.

مجموعه ما پیش از آغاز پروژه به‌ عنوان مشاور و طراح، در حین انجام پروژه به‌صورت مجری و در انتهای کار در غالب ارزیاب در کنار شما خواهد بود. در تیم ما به بهترین‌های حوزه طراحی و اجرای فضای سبز دسترسی خواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *