شومینه یک نوع سیستم گرمایشی بسیار محبوب و نوستالژی است که سالیان سال است بعنوان چاره ای برای رهایی از سرما، بکار می رود.

در گذشته از شومینه ها بعنوان اولین راه حل برای گرم کردن محیط استفاده می شده است ضمن اینکه برای پخت و پز نیز از این سیستم گرمایشی دلپذیر بهره می برده اند.

در گذشته که برای گرم کردن خانه ها مردم ناچار به جمع کردن و شکستن چوب ها بودند، رسیدن زمستان یک مراسم مقدماتی را طلب می کرد تا برای فراهم آوردن محیطی گرم توسط شومینه هیزم جمع شود و تکه تکه شود و حسابی زحمت و فعالیت و دردسر ایجاد می شد.

هرچند که در نهایت این زحمات باعث آن نتیجه ی مطلوب برای گرم شدن خانه ها نمی شد اما راه حل دیگری هم وجود نداشت.

سیستم گرمایشی
شومینه ها از آن دسته سیستم های گرمایشی بودند که علاوه بر گرمایی که از آنها انتظار می رفت ایجاد کنند، دود و خاکستر نیز تولید می کردند. پاک کردن خاکسترها و رد کردن دود از خانه به بیرون، هر کدام تدابیری بود که منظم باید برای آن برنامه ریزی و اقدام می شد، اما با گذشت زمان و مدرن شدن تمام وسایل کلاسیک، شومینه ها نیز روبه مدرنیته و تغییر نهادند و به برقی و گازی و الکلی و… ترفیع موقعیت پیدا کردند.

امروز با استفاده از شومینه های مدرن دیگر دردسرهای نصب دودکش و پاک کردن خاکستر و جمع کردن و شکستن هیزم وجود ندارد و شومینه ی مدرن در جهت گرمتر کردن محیط بسیار بهتر و کامل تر عمل می کند.

اگر در خانه ی خود از شومینه استفاده می کنید لازم است تمام نکات ایمنی را در جهت حفظ سلامت و امنیت خود و اهل خانه رعایت کنید، این نکات مربوط به نصب شومینه و هدایت گاز مشتعل از آن، لوله دودکش آن و کلاهک H ، همچنین بسته نگهداشتن گاز آن در تابستان و… می شود.

با رعایت نکات ایمنی مربوط به شومینه با خاطری آسوده از این وسیله گرمایشی زیبا و کلاسیک در دکور خانه ی خود استفاده کنید.

خانه ای دلنشین با شومینه الوگرما
شومینه و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی خانه ی شما
شومینه یکی از زیباترین وسایلی است که با قرار گرفتن در دکور خانه تغییر و تاثیری چشمگیر در محیط ایجاد می کند.

در فصل زمستان که فضای داخل شومینه با یک شعله ی سرخ و رقصان در گوشه ای از خانه در چشم می نشیند، منظره ای دلگرم کننده و کلاسیک خلق می شود که هربار تماشای آن چیزی شبیه قند را در دل آدمی آب می کند.

این مطلب رو از دست نده : نکاتی در مورد محافظ شومینه
اگر در دسته ی علاقه مندان به دکوراسیون کلاسیک هستید نباید از تاثیر قرار گرفتن یک شومینه در دل دیوار و در مجاورت یک کتابخانه چوبی غافل بمانید، این چیدمان می تواند ترکیبی عالی برای یک دکور کلاسیک و خاطرانگیز در گوشه ای از سالن نشیمن خانه شما باشد.

انواع شومنیه ها می توانند در ایجاد تغییر در انواع دکوراسیون ها تاثیر گذار باشند. اگر دکور خانه ی شما با مبلمان کلاسیک و چوبی تزیین شده است بهترین انتخاب برای تکمیل این دکور استفاده از شومینه های کلاسیک است.

این شومینه ها تکمیل کننده هر نوع دکور کلاسیک و نوستالژی به بهترین شکل هستند. اما اگر دکور خانه ی شما از نوع مدرن باشد و استفاده از یک شومینه کلاسیک هماهنگی محیط را برهم می زند، این انتخاب نیز برای شما وجود دارد که از شومینه های مدرن بهره مند شوید و هماهنگی دکور محیط خانه خود را حفظ کنید.

استفاده از شومینه مدرن
انواع شومینه های مدرن این امکان را فراهم آورده تا حتی برای جداسازی یک فضا از فضایی دیگر بتوان از منظره ی دلنشین یک شومینه با آتشی سرخ بهره مند شد، یعنی می شود از شومینه حتی بعنوان یک پارتیشن استفاده کنید که زیباترین و هنرمندانه ترین نوع طراحی و انتخاب خواهد بود.

لازم به ذکر است که در رستوران ها نیز می شود از شومینه های مدرن بهره مند شد، به این ترتیب که شومینه بصورت نواری مشتعل روی میز قرار بگیرد و یا در مختصات درست روی حالتی شبیه به پیشخوان قرار گرفته و با شعله ای سرخ رنگ به محیط جلا ببخشد.

همچنین برای حیاط خانه های ویلایی و باغ ها نیز می توانید از شومینه های فضای باز استفاده کنید که بسیار زیبا و در طراحی های جالب توجه در بازار موجود هستند.

می توانید برای بررسی انواع شومینه ها و قیمت های این وسیله ی محبوب از الو گرما کمک بگیرد تا خریدی دقیق و منصفانه داشته باشید. در سایت الو گرما این امکان برای شما فراهم می شود تا شمایل هر شومینه و نوع کاربرد و فضای مناسب آن را در سایت ببینید و با آگاهی از قیمت آن جهت خرید محصول اقدام کنید.

شعله های یک شومینه
انواع شومینه ها
برای یک انتخاب صحیح و خرید یک شومینه که هماهنگ با سلیقه و محیط مورد نظر شما باشد لازم است که از انواع شومینه ها آگاه باشید. تنوع این محصول در بازار امروز این امکان را فراهم می کند تا هر کس برای هر محیطی بتواند یک نوع شومینه کلاسیک و یا مدرن را در طرح و نوع بخصوص و هماهنگ با نیاز خود، بکار بگیرد. در متن زیر با انواع شومینه ها آشنا می شوید و به راحتی برای خرید آنچه مد نظر شما است اقدام خواهید کرد.

این مطلب رو از دست نده : راهنمای خرید شومینه
شومینه های سنگی چیست ؟
این نوع شومینه با شمایلی که می توان آن را نسبت به سایر شومینه ها پر طمطراق خواند، مناسب برای محیط پذیرایی خانه ی شما است. قرار گرفتن این نوع شومینه در کنار مبل هایی شکیل فضایی زیبا و بسیار مورد قبول را برای اتاق پذیرایی خانه شما فراهم می آورد.

این نوع شومینه در انواع گازی و هیزم سوز وجود دارد که امروزه نوع گازسوز آن رایج تر است. شومینه سنگی گازسوز را به راحتی با فشار دادن دکمه ای کنترل می کنید و از گرما و زیبایی آن لذت می برید.

شومینه های چدنی
شومینه هایی که به آن شومینه انگلیسی نیز می گویند. این نوع شومینه بسیار سازگار با فضای کلاسیک خانه های بزرگ و قدیمی است و در انواع هیزم سوز و گازسوز مورد استفاده قرار می گیرد. شومنیه جدنی می تواند برای ویلاهای بزرگ با طراحی کلاسیک بسیار مناسب و کارآمد باشد.

شومینه های اتانولی چیست ؟
شومینه اتانولی که آن را شومینه الکلی نیز خطاب می کنند در دسته ی وسایل گرماساز با سوخت سبز قرار می گیرد. این نوع شومینه را می توانید به راحتی در فضای کار و فضای خانه مورد استفاده قرار دهید بی آنکه با سوخت و ایجاد دود و یا گازهای سمی ناشی از سوختن، دچار مشکلات تنفسی و یا سردرد شوید.

شومینه اتانولی هیچ نیازی به دودکش ندارد و می توانید آن را روی یک میز قرار دهید و از منظره ی زیبایی که خلق می کند لذت ببرید.

شومینه های تبخیری چیست ؟
این نوع شومینه در دسته ی شومینه های پر طرفداری قرار می گیرد که برای تمام افراد قابل استفاده است. شومینه های تبخیری با سوخت برق گرما تولید می کنند و در دسته ی شومینه های پرتابل قرار می گیرند و برای جابه جایی از نقطه ای به نقطه ی دیگر قابلیت حمل شدن را دارند.

از شومینه تبخیری می شود روی میز روی دیوار و یا در هر مختصاتی که مورد نظر شما است، استفاده کرد.

شومینه های برقی
این نوع شومینه نیز در دسته ی شومینه های پرتابل و قابل حمل قرار می گیرد و برای نصب و راه اندازی آن هیچ دردسر و زحمتی را گرفتار نمی شوید. شومینه های برقی نیز برای تولید گرما از انرژی برق استفاده می کنند. این نوع شومینه با دو طراحی کلاسیک و مدرن در بازار موجود و قابل خریداری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *