نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه کوچک

تغییرات که نسبت به گذشته اتفاق افتاده و به‌وضوح شاهد آن هستیم، کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها و گسترش آپارتمان‌نشینی است.

دکوراسیون نشیمن کوچک


نشیمن نقش اساسی و مهمی را در دکوراسیون داخلی خانه ایفا می‌کند. حال ببینیم که برای چیدمان پذیرایی کوچک ایرانی و دکوراسیون آن، چه باید کرد؟

انتخاب مبل مناسب


مبلمان ال شکل یکی از بهترین انتخاب‌‌ها برای فضاهای مربع شکل هستند. حتی شاید با داشتن یکی از آن‌ها نیازی نباشد که از صندلی و مبل دیگری در این فضا استفاده کنید. بنابراین از شلوغ شدن فضا نیز جلوگیری خواهید کرد.

انتخاب رنگ


برای اینکه کوچک بودن فضای خانه‌ شما کمتر به چشم بیاید از رنگ سفید در چیدمان خانه‌های کوچک خود بهره بگیرید. رنگ سفید و خنثی، نور را بیشتر انعکاس داده و به دلیل روشنایی که در فضا ایجاد می‌کند به بزرگ‌تر جلوه دادن آن کمک خواهد کرد. برای چیدمانی بهتر در خانه کوچک به مطلب این پرده‌ها خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند سر بزنید.

استفاده از آینه


آینه با انعکاس تصاویر و رنگ‌ها، کمک بسیار زیادی به بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای مختلف خانه می‌کند. به این منظور می‌توان یکی از دیوارهای نشیمن خانه را آینه‌کاری یا از آینه‌های قدی و دیواری بزرگ در آن استفاده کرد.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک


از آنجایی‌که آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای به‌حساب می‌آید، باید برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک نهایت دقت و تمرکز را به خرج داد.

استفاده از سطوح براق و سفید


با کمک سرامیک‌، سنگ‌ و کابینت‌های براق و سفید می‌توانید جذابیت خاصی به آشپزخانه خود ببخشید. این کار باعث انعکاس نور در فضا شده و آشپزخانه را نیز بزرگ‌تر نشان میدهد.

استفاده از کابینت با در شیشه‌ای


شیشه‌های کابینت باعث می‌شود تا وسایل داخل دیده‌شده و از طرفی هم از گرد و خاک گرفتن و کثیفی آن جلوگیری شود. این کار نیز کمک زیادی به بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه کوچک شما خواهد کرد.

استفاده از آینه‌


می‌توان با استفاده از یک آینه‌ بزرگ و کشیده در دیوار بین کابینت، باعث انعکاس نور و تصاویر در آن شد و به این وسیله به بزرگ دیده شدن آشپزخانه هم کمک کرد.

دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک


این فضا بسیار سلیقه‌ای است برای وسیعتر دیده شدن محیط به دو روش زیر بپردازیم :

تختخواب تاشو


این نوع تخت‌ها در دو نوع تاشو به‌صورت افقی و عمودی در بازار موجود هستند. شما می‌توانید با توجه به فضای موجود در اتاقی که قرار است تخت در آن نصب شود نوع مناسبی از آن را انتخاب کنید.

تابلوهای عمودی در اتاق‌خواب


یکی از نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه کوچک این است که اگر علاقمند به نصب تابلوهای هنری یا عکس‌های شخصی خودتان در اتاق‌خواب کوچک خانه‌ خود هستید، پیشنهاد ما به شما این است که ترجیحا از تابلوهای عمودی استفاده کنید تا ارتفاع دیوارها بلندتر به‌نظر بیاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *